PUS. Opóźniony rozwój mowy 4  1
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

PUS. Opóźniony rozwój mowy 4

"Opóźniony rozwój mowy 4. Pierwsze słowa: jedzenie" to 4. część nowej serii książeczek PUS, przeznaczona głównie dla dzieci, którym nauka mówienia z różnych powodów przychodzi z trudem.

19,50 zł Brutto

18,57 zł Netto

Regulamin sklepu
Polityka prywatności
Dostawa i zwroty

PUS. Opóźniony rozwój mowy 4. Pierwsze słowa: jedzenie

Opóźniony rozwój mowy 4 to czwarta część zupełnie nowej serii książeczek PUS. Seria ta powstała przede wszystkim z myślą o dzieciach, którym nauka mówienia z różnych powodów sprawia trudność. Głównym jej założeniem jest poznawanie i utrwalanie przez dzieci słów podstawowych, znanych im z codziennego życia.

Książeczka zawiera słowa określające znane dzieciom produkty spożywcze. Oparte na nich, znajdujące się w książeczce ćwiczenia w formie ciekawych zabaw pomagają te słowa poznawać, powtarzać, zapamiętywać i ćwiczyć ich wymowę. Towarzyszące im polecenia sformułowane są w taki sposób, aby prowokować dziecko do odpowiedzi i reakcji werbalnej. Dzięki temu, że dziecko jest skoncentrowane na rozwiązywaniu kolejnych zagadek, ćwiczenie mowy odbywa się niejako na marginesie. Nie kojarzy się przez to ze żmudnym wysiłkiem. Oczekiwane efekty takiego sposobu pracy przychodzą szybciej, łatwiej i są trwalsze.

PUS. Opóźniony rozwój mowy

W znajdujących się w książeczkach do ORM zadaniach skupiamy się na słowach jedno- i dwusylabowych. Zaczynamy od nauki prostych rzeczowników i czasowników, a następnie przechodzimy do budowania prostych zdań.

Książeczki tej serii ułożono zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od rzeczy łatwiejszych do trudniejszych. Dotyczy to zarówno materiału wyrazowego wykorzystanego w ćwiczeniach, jak i rodzaju zadań.

Nie określamy wieku dzieci, do których są one skierowane. Stawiamy bowiem na indywidualny poziom rozwoju i możliwości dziecka. Ćwiczenia skonstruowano tak, żeby były one ciekawe dla wszystkich dzieci, nie tylko dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.

PUS-owe innowacje

Zupełnie nowym elementem książeczek do ORM, który nie pojawił się jeszcze nigdy wcześniej są dodatkowe karty, wydrukowane na sztywnym papierze. Znajdują się na nich wraz z podpisami obrazki przedstawiające wszystkie produkty spożywcze, z jakimi dziecko spotka się rozwiązując ćwiczenia. Wszystkie wyrazy zarówno na tej karcie, jak i w całej książeczce zostały napisane dużymi drukowanymi literami, co umożliwia i ułatwia wczesną naukę czytania.

Ten dodatkowy ruchomy element jest pomocą w rozwiązywaniu ćwiczeń, w nauce nowych słów, jak również we wczesnej nauce czytania.

Książeczki PUS do opóźnionego rozwoju mowy

służyć mogą również do doskonalenia:

  • koncentracji,
  • kojarzenia i logicznego myślenia,
  • wczesnej nauki czytania.

Opóźniony rozwój mowy 4

oraz inne części tej serii sprawdzą się zarówno w specjalistycznych gabinetach logopedycznych i terapeutycznych, jak i w zwykłych domowych zabawach. Mogą sięgać po nie i osoby pracujące z dziećmi z ORM, jak i rodzice, którzy poprzez dodatkowe zajęcia w domu chcą wspierać swoje dziecko w procesie terapii ORM i w nabywaniu umiejętności werbalnego komunikowania się.

Seria PUS do ORM

docelowo składać się będzie z 5 części. Obecnie, poza niniejszą, w sprzedaży dostępne są jeszcze trzy:

W opracowaniu jest część 5, która będzie się opierać na podstawowych czasownikach.

Warto dysponować całą serią książeczek do ORM, ponieważ w kolejnych częściach znajdują się słowa i przykłady zadań, które wprowadzono już w poprzednich częściach. Dzięki temu dzieci mają sposobność do wielokrotnego powtarzania i utrwalania nowych słów w nowych przykładach i kontekstach. A wszystko to w formie dobrej, angażującej zabawy.

Opóźniony rozwój mowy

Autorką nowych książeczek PUS jest Dominika Czachorowska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagog, logopeda. P. Dominika prowadzi w Elblągu własny gabinet logopedyczny pod nazwą „LogoSłowo”. Jest również autorką poczytnego bloga logopedycznego o tej samej nazwie.

W swoim gabinecie pracuje z dziećmi z:

  • dyslalią, a w tym z:
    • seplenieniem (nieprawidłową realizacją głosek ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż),
    • rotacyzmem (nieprawidłową realizacją głoski r),
    • lambdacyzmem (nieprawidłową realizacją głoski l),
    • kappacyzmem/gammacyzmem (nieprawidłową realizacją głosek k i g),
    • mową bezdźwięczną,
  • niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy,
  • zagrożonych dysleksją.

Poza tym prowadzi zajęcia z zakresu:

  • profilaktyki logopedycznej, wspomagającej rozwój mowy,
  • wczesnej nauki czytania metodą Symultaniczno-Sekwencyjną®,
  • terapii ręki,
  • logorytmiki,
  • stymulacji wszystkich sfer poznawczych (małej i dużej motoryki, spostrzegania wzrokowego, percepcji słuchowej, operacji myślowych, pamięci),
  • konsultacji i porad logopedycznych.
Epideixis
9788375142341
9788375142341
9788375142341
Wydawnictwo
Epideixis
Autor
Dominika Czachorowska
Data premiery
2022
ISBN
9788375142341
Format
260x140
Stron
24
Okładka
miękka
Nr katalogowy
33468
Zobacz także
chat Komentarze (0)