• -5%
Co dzień łatwiej. Ćwiczenia edukacyjne - 1
  • Co dzień łatwiej. Ćwiczenia edukacyjne - 1

Co dzień łatwiej. Ćwiczenia edukacyjne

Wydawnictwo
Arson open_in_new
Autor
Elżbieta Wianecka, Joanna Masłowska open_in_new
Data wydania
2010
ISBN
978-83-61022-18-3
Stron
60
Okładka
miękka
Nr katalogowy
20358
20,00 zł
19,00 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

Tagi:
|
Prezentowana Państwu książka pokazuje proste ćwiczenia, do których nie są potrzebne specjalistyczne pomoce edukacyjne.

Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich dzieci prawidłowo rozwijających się, ale także dla dzieci m.in. z dysleksją, z zaburzeniami rozwojowymi, z autyzmem, Zespołem Downa czy niepełnosprawnością intelektualną.

Ćwiczenia mogą być modyfikowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Są integralnym elementem całej terapii i nie jest wymagane wykonywanie ich w kolejności przedstawionej w książce. Występują bowiem na różnych etapach terapii.

Ćwiczenia dobrano w taki sposób, aby rozwijać umiejętność analizy i syntezy materiału językowego, słuchowego i pisanego. Proponowane zadania usprawniają pamięć, a także integrację percepcyjno-motoryczną związaną ze współdziałaniem procesów poznawczych i czynności ruchowych. Doskonalą koncentrację uwagi, prawidłowy słuch fonemowy oraz analizę i syntezę wzrokową, pamięć ruchu, sprawność manualną.

Każde ćwiczenie opatrzono oprócz instrukcji słownej fotografią, pokazującą, jak dane ćwiczenie powinno być wykonywane. Przejrzystość układu treści sprzyja skupieniu przy pracy.

Samogłoski i sylaby - zawiera proste ćwiczenia, które przygotowują dziecko do nauki czytania i pisania samogłosek i sylab. Proponowane zadania rozwijają u dziecka poprawne rozpoznawanie i odwzorowywanie liter i sylab, potrzebne do późniejszego samodzielnego czytania i pisania.

Pamięć szeregów - w szczególności rozwija pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętanie i natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału. Pomaga w wykonywaniu podstawowych zadań arytmetycznych takich jak dodawanie, odejmowanie, a w przypadku starszych dzieci - mnożenie, dzielenie czy rozwiązywanie zadań z treścią.

Język i działanie - łączy w sobie rozumienie poleceń językowych z samodzielną ich realizacją. Język prezentowany w ćwiczeniach rozbudowuje bierny (wewnętrzny) słownik dziecka.

Opowiadam co widzę - kształtuje pamięć słuchową, która odpowiada za utrwalanie i przypominanie informacji usłyszanych, a także pamięć bezpośrednią pozwalającą na zapamiętanie i natychmiastowe odtworzenie prezentowanego materiału.