Edu-Jurczyszyn - multimedia, część 1. Diagnoza i terapia dziecka z deficytami rozwojowymi (płyta CD)

732,00 zł
Brutto
Ilość

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Uwaga!
Ze względu na specyfikę programu czas realizacji zamówienia wynosi 14 dni.
Zamówienia realizujemy tylko i wyłącznie na przedpłatę lub płatność elektroniczną 

Program EDU-JURCZYSZYN – MULTIMEDIA – część 1, to przełom w diagnostyce i terapii. Przeznaczony jest dla terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi do 12 roku życia. Wykorzystanie programu wymaga znajomości specyfiki diagnozowania Profilem Psychoedukacyjnym.

Wyniki otrzymanej diagnozy wpisuje się w rubryki a następnie program rozpoczyna analizę danych i wybiera propozycję ćwiczeń na okres jednego kwartału. Program zawiera około 1000 ćwiczeń, zdjęcia oraz pomoce dydaktyczne do wydrukowania. Przygotowane konspekty zawierają ćwiczenia ze Sfery Rozwoju oraz Sfery Zachowań.

CZYM JEST SFERA ROZWOJU?

SFERA ROZWOJU to 7 najważniejszych obszarów rozwoju dziecka w zakresie;

  • naśladownictwa
  • percepcji
  • małej motoryki
  • dużej motoryki
  • funkcji poznawczych
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • mowy czynnej

Przygotowane do każdej sfery konspekty rozwijają poszczególne funkcje. Dobór odpowiednich ćwiczeń do poszczególnych sfer powinien zawsze odnosić się do szczegółowej diagnozy. Korzystanie z programu opiera się na wpisaniu wyników ze Skali Rozwoju i Skali Zachowań Profilu Psychoedukacyjnego. Po wpisaniu wyników program wygeneruje wykres Skali Rozwoju oraz odpowiednie konspekty do indywidualnej terapii.

Na podstawie wykresu Skali Rozwoju oraz zestawienia wyników Skali Zachowań przygotowana zostanie terapia na około 3 miesiące. Program terapeutyczny przygotowany na 3 miesiące zawiera średnio od 25 do 30 ćwiczeń, które po zaakceptowaniu przez terapeutę mogą zostać wydrukowane.

Ćwiczenia można wydrukować na stronie A4 – nie można modyfikować przygotowanego wcześniej tekstu ćwiczenia. Przedstawione na wykresie kolorowe linie są wyznacznikiem rozwoju dziecka i na ich podstawie można stworzyć indywidualny program w zakresie 7 sfer.

CHARAKTERYSTYKA PRZYGOTOWANYCH ĆWICZEŃ ZE SKALI ROZWOJU

  • Naśladownictwo - zawiera konspekty rozwijające umiejętność obserwacji oraz naśladowania ruchów ciała, używania różnych przedmiotów, naśladowania dźwięków, słów.
  • Motoryka mała - zawiera konspekty usprawniające posługiwanie się rękoma w tym palcami i nadgarstkami, kręcenie nadgarstkiem przy chwytaniu przedmiotów. Zawarte w programie ćwiczenia udoskonalają umiejętność chwytania i ujmowania przedmiotów oraz zwalniania uścisku oraz umiejętność umieszczania przedmiotów w dokładnie wyznaczonym miejscu, poprawiają koordynację pracy obu rąk oraz precyzję wykonywania różnych czynności.
  • Motoryka duża - zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe wzmacniające energię i siłę mięśni, szybkość oraz gibkość i wytrzymałość ruchów.
  • Percepcja - zawiera ćwiczenia poprawiające ogólną percepcję w tym lokalizację, różnicowanie, zapamiętywanie bodźców wzrokowych, dotykowych, słuchowych, smakowych, węchowych, przedsionkowych.
  • Koordynacja wzrokowo–ruchowa - zawiera ćwiczenia polegające na układaniu, bazgraniu, dopasowaniu, umieszczaniu figur w otworach, składaniu elementów w całość, dopasowaniu, przerysowywaniu.
  • Czynności poznawcze - zawiera ćwiczenia zwiększające umiejętność gromadzenia informacji w pamięci, poprzez dokładne spostrzeganie, umiejętności koncentrowania uwagi, myślenia abstrakcyjnego. Konspekty rozwijają rozpoznawanie podobieństw i różnic przedmiotów, umiejętność klasyfikowania przedmiotów, według jednej lub kilku cech, układanie przedmiotów według wzoru, rozpoznawanie ogólnych cech przedmiotów, gromadzenie pojęć, nauka gromadzenia informacji. Dział ten zawiera sporą ilość gotowych pomocy dydaktycznych, które można wydrukować i wykorzystać w pracy.
  • Mowę czynną - przygotowane konspekty wspomagają budowanie słownika biernego i czynnego, rozwój komunikowania się, umiejętność wyrażania własnych potrzeb, prowadzenia spontanicznej komunikacji, operowania pojęciami abstrakcyjnymi. Dział ten zawiera sporą liczbę pomocy dydaktycznych, które można wydrukować i wykorzystać do pracy.

CZYM JEST SKALA ZACHOWAŃ?

W diagnozie pozwala na ocenę zachowań patologicznych występujących licznie u dzieci z deficytami rozwojowymi w zakresie 4 sfer;

  • nawiązywania kontaktów i reakcji emocjonalnych
  • reakcji na bodźce
  • mowy
  • zabawy i zainteresowania przedmiotami

CHARAKTERYSTYKA PRZYGOTOWANYCH ĆWICZEŃ ZE SKALI ROZWOJU

  • Nawiązywania kontaktów i reakcji emocjonalnych; przygotowane ćwiczenia wspomagają umiejętność kontaktowania się z innymi ludźmi, poprawiają kontakty z otoczeniem, redukują występujące lęki.
  • Reakcji na bodźce; zawiera konspekty poprawiające modulację oraz interpretację napływających wrażeń zmysłowych. Przygotowane propozycje ćwiczeń zmniejszają lub likwidują; niedowrażliwość, nadwrażliwość, biały szum w zakresie wszystkich zmysłów.
  • Mowy – ćwiczenia poprawiają sposób komunikowania się, intonację lub modulację głosu, redukują echolalię bezpośrednią lub odroczoną, poprawiają artykulację, spontaniczne komunikowanie się, posługiwanie się zaimkami, redukują dziwaczną niezrozumiałą mowę.
  • Zabawy i zainteresowania przedmiotami; ćwiczenia poprawiają umiejętność skupiania uwagi na zabawie, stopień wytrwałości w zabawie, wprowadzają pewne zasady prawidłowej zabawy z użyciem zabawek, przedmiotów, uczą reagowania na z góry narzucony porządek, poprawiają motywację do zabawy.

DRUKI DO TERAPII

Program zawiera również specjalne druki do konstrukcji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Przygotowane druki można wydrukować i stworzyć profesjonalną dokumentację dziecka. Druki można odpowiednio wypełniać- jednokrotne naciśnięcie myszką daje zaznaczenie zielonego koloru, dwukrotne naciśnięcie myszką daje żółty kolor, trzykrotne naciśnięcie daje czerwony kolor a czterokrotne naciśnięcie daje efekt krzyżyka. Wszystkie te oznaczenia mają wartość informacyjną dla terapeutów korzystających z druków PCTP. Na podstawie wprowadzonej kolorystyki dokonujemy bardzo częstej ewaluacji stosowanej terapii.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA KONSPEKTÓW

Konspekty napisane zostały do każdej ze sfer, wszystkie konspekty przygotowane zostały w ujednoliconej formie. Każdy konspekt zawiera wyodrębniony;

  • tytuł
  • sferę
  • cele operacyjne
  • procedurę
  • niektóre zawierają pomoce dydaktyczne, zdjęcia

Procedura przygotowana została w formie krótkich czynności terapeuty oraz przewidywalnych reakcji dziecka.

WZNOWIENIA PROGRAMU

Zamysłem autorów programu jest systematyczne wzbogacanie go o nowe ćwiczenia, zdjęcia i pomoce dydaktyczne, tak aby przygotowana baza była najpotężniejszym zbiorem konkretnych materiałów i ćwiczeń, które usprawnią pracę terapeutów.