Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?

Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy; wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki.

41,00 zł Brutto

39,05 zł Netto

new_releases W dostawie
Regulamin sklepu
Polityka prywatności
Dostawa i zwroty

Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń.

Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających:

  • rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy,
  • wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki.

Książka została podzielona na trzy części:

  1. W części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową.
  2. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż.
  3. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego.

Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobią i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).

PWN
9788301181048
9788301181048
9788301181048
Wydawnictwo
PWN
Autor
Sally Goddard Blythe
Data premiery
2015
ISBN
9788301181048
Format
205x245
Stron
130
Okładka
miękka
Nr katalogowy
26892
chat Komentarze (0)