Trudne sytuacje społeczne. Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. Poradnik dla nauczycieli

Wydawnictwo
WIR open_in_new
Autor
Anna Kuziel-Kalina open_in_new
Data wydania
2017
Okładka
miękka
Nr katalogowy
30099
28,00 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

  • Bezpieczeństwo zakupów Bezpieczeństwo zakupów
  • Szybka dostawa Szybka dostawa
  • Bezpłatne zwroty Bezpłatne zwroty
"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.

Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.

To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nią sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!
Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS

Publikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.
dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJ