

Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział "Od pedagogiki zabawy do neuropedagogiki zabawy" wprowadza w zagadnienia teoretyczne współczesnej pedagogiki. Drugi rozdział "Metoda KLANZY - założenia i wymiar praktyczny" jest odniesieniem 20-letnich doświadczeń KLANZY ujętych metodycznie. Rozdział trzeci "Pedagogika zabawy w pracy z grupą" w sposób praktyczny prezentuje całą gamę technik skutecznych i atrakcyjnych dla różnorodnych grup.
"Publikacja ta to pierwszy usystematyzowany zapis metodycznych działań, które zdecydowaliśmy się określać całościowo metodą KLANZY. Do posługiwania się tym pojęciem upoważnia nas 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów metodami pedagogiki zabawy oraz refleksja nad zdobywanymi tą drogą efektami uczenia się we współpracy z grupą i uczenia się od siebie nawzajem. Dzięki tysiącom uczestników warsztatów, nawiązanym licznym kontaktom ze środowiskami lokalnymi, zawodowymi i edukacyjnymi podczas realizacji różnych projektów animacyjnych, możemy wnioskować o zasięgu uzyskiwanej na tej drodze pozytywnej zmiany społecznej. Przekonanie o możliwościach rozwojowych każdej osoby oraz towarzysząca naszej pracy atmosfera wzajemnej życzliwości, będące podstawą metody KLANZY, ukształtowała wielu z nas, członków Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA jako dojrzałe osobowości pedagogów. KLANZA stała się w Polsce znakiem poszukiwania i doskonalenia w pracy pedagogicznej. Proponujemy spojrzeć na ten efekt jako na dowód skuteczności metody."
dr Grażyna Walczewska-Klimaczak