- -5%


Pobudzanie analizatora wzrokowego wpływa w sposób naturalny na rozwój pozostałych funkcji poznawczych.
Stymulacja analizatora wzroku jest konieczna u wszystkich dzieci, ponieważ aktywne spostrzeganie wzrokowe, jest obok percepcji słuchowej, prymarnym etapem w rozwoju inteligencji oraz uczenia się komunikacji językowej.
Magiczny trójkąt jest materiałem symbolicznym, abstrakcyjnym. Zestaw figur łączy się, by w konsekwencji mógł powstać trójkąt. Pomimo, iż dziecko może dostrzegać podobne elementy w życiu codziennym, należy takie obrazy, uczynić przedmiotem świadomego uczenia. W przyszłości będzie to ważne dla rozumienia symbolicznej funkcji języka, jak i dla nauki czytania i pisania.
W pierwszym etapie pracy dorosły wybiera elementy w jednym kolorze i składa je w ramce. Dziecko obserwuje działanie, by mogło samodzielnie składać trójkąt według podanego wzoru. Następnie dorosły pokazuje dziecku wzór i analizując go krok, po kroku wspólnie z dzieckiem składa trójkąt.
Kolejnym etapem jest samodzielne działanie dziecka. Układa ono trójkąty według załączonych wzorów. Proste wzory są rozdzielone kreską. Trudniejsze nie zawierają kresek łączących elementy. W tym przypadku dziecko, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, musi domyślić się, w jaki sposób złożyć trójkąt.
Zadaniem dziecka jest np.:
Po kilkakrotnym ułożeniu trójkątów według załączonych wzorów, dziecko, może układać samodzielnie wzory, według własnego pomysłu.
Materiał: