• -5%

Patrz i pisz - ćwiczenia w pisaniu liter

Wydawnictwo
Arson open_in_new
Autor
Elżbieta Wianecka open_in_new
Data wydania
2015
Nr katalogowy
26904
155,00 zł
147,25 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Pisanie jest procesem skomplikowanych czynności. Dziecko musi prawidłowo spostrzegać i zapamiętać graficzny obraz poszczególnych liter. Musi także rozpoznać dźwięki wchodzące w skład wyrazu, podporządkować odpowiednie znaki graficzne i w odpowiedniej kolejności je zapisać. Do tego powinno mieć też odpowiednio sprawną rękę. Dziecko musi prawidłowo spostrzegać kształty liter wchodzących w skład sylab, wyrazów i dostrzegać między nimi podobieństwa i różnice. Gdy dziecko nauczy się czytać może zacząć uczyć się pisać.

U podstaw procesu pisania w początkowej jego fazie zasadniczą rolę odgrywa współdziałanie wzrokowych, słuchowych i ruchowych ośrodków kory mózgowej. Aby odtworzyć litery dziecko musi wywołać i skojarzyć odpowiednie wyobrażenia graficzne, słuchowe i ruchowe. Efektem tego jest znak graficzny w postaci sylaby, wyrazu. Umiejętności prawdziwego spostrzegania i odtwarzania kształtów graficznych jest ogromnie ważna w przygotowaniu dziecka do nauki pisania.

Zestaw liter do pisania drewnianym patyczkiem jest pomocą wspomagającą naukę czytania i pisania. W procesie rozpoznawania samogłosek i sylab wykorzystujemy takie umiejętności jak:

  • wzrokowe postrzeganie samogłosek, sylab
  • zapamiętanie wzorca słuchowego samogłosek, sylab
  • poprawne artykułowanie samogłosek, sylab
  • dostrzeganie, czytanie i pisanie liter od lewej do prawej strony
  • planowanie ruchów ręki
  • usprawnianie motoryki dominującej ręki.

Wykorzystując zestaw liter możemy pisać sylaby:

  • tworzyć sylaby z jednego paradygmatu sylab otwartych, za każdym razem zmieniając samogłoskę. Pozwoli to dziecku dostrzec, iż w odczytywanym wzorze sylab pierwsza litera jest taka sama a druga zmienia się
  • tworząc sylaby otwarte, które kończą się tą samą samogłoską. Za każdym razem zmieniamy pierwszą literę. W tym przypadku dziecko powinno dostrzec, iż pierwsza litera jest różna, a druga taka sama
  • tworząc konstrukcje samogłoska + spółgłoska + samogłoska
  • łącząc sylaby otwarte w pseudowyrazy i wyrazy znaczące.

Wykorzystując zestaw liter możemy pisać wyrazy:

  • tworząc wyrazy z sylab
  • tworząc trudne wyrazy o konstrukcji spółgłoska + samogłoska + spółgłoska.

Materiał ten można samodzielnie wzbogacić o ćwiczenie z koralikami lub innymi materiałami układając elementy wewnątrz wzoru liter. Zadanie z koralikami, to doskonała forma ćwiczeń koordynacji wzrokowo-ruchowej, manipulacyjnych.

Materiał: Płyta PVC grubości 10 mm z wyżłobionymi literami
Patyczek drewniany
Instrukcja