Szkoła za pasem. Kolekcja literek. Przygotowanie do nauki czytania i pisania

Wydawnictwo
Wydawnictwo Edukacyjne open_in_new
Autor
Marta Jelonek, Katarzyna Wójcik-Bożętka open_in_new
Data wydania
2013
Okładka
miękka
Nr katalogowy
25594
15,90 zł
Brutto
Ilość

  • Bezpieczne płatności zapewnia Dotpay Bezpieczne płatności zapewnia Dotpay
  • Darmowa dostawa od 120 zł Darmowa dostawa od 120 zł
  • Bezpłatne zwroty Bezpłatne zwroty
Nowa publikacja, z której można korzystać niezależnie od wybranego programu wychowania przedszkolnego i pakietu edukacyjnego!

Kolekcja literek. Przygotowanie do nauki czytania i pisania została przygotowana z myślą o dzieciach, które z przyjemnością podejmą z nauczycielem "zabawę w czytanie i pisanie". Zaprojektowano je tak, aby znalazły się w nich ćwiczenia doskonalące słuch fonematyczny, czytanie globalne, rozpoznawanie liter, wprawki w czytaniu oraz ćwiczenia sprawności grafomotorycznej, dodatkowo utrwalające kształty liter. Wykonanie tych ćwiczeń, z którymi dziecko początkowo nie radzi sobie samodzielnie ani z pomocą opiekuna, można odłożyć w czasie.

Wewnątrz zeszytu ćwiczeń znajduje się wycinanka, z której dzieci samodzielnie lub przy małym udziale nauczyciela wycinają niezbędne do uzupełnienia zadań obrazki, sylaby, litery, wyrazy i zdania. Na kartach pracy obok polecenia, znajduje się symbol (tubki z klejem), wskazujący na konieczność wykorzystania elementów wycinanki. Dla dzieci, u których nauczyciel obserwuje sprawną pracę nadgarstka oraz płynność ruchów dłoni połączoną ze spostrzeganiem wzrokowym, przygotowano ćwiczenia z elementami pisania po śladzie. Oznaczone są one gwiazdką, a o ich wykonaniu decyduje nauczyciel. Do niektórych ćwiczeń, podobnie jak w kartach pracy Szkoła za pasem - roczne przygotowanie do szkoły, proponowane jest użycie folii. Poprzez wielokrotne wykonanie ćwiczenia grafomotorycznego dziecko rozwija spostrzegawczość i zdolności manualne i dąży do uzyskania satysfakcjonującego je rezultatu.

Kolekcja literek jest przeznaczona do realizacji z wychowankami wykazującymi gotowość do podjęcia tego rodzaju ćwiczeń, a szczególnie z dziećmi 6-letnimi i uzdolnionymi dziećmi 5-letnimi. Forma prowadzenia zajęć w oparciu o niniejszy zbiór ćwiczeń (indywidualna, w małym zespole, z całą grupą) zależy od możliwości wychowanków, a dobór odpowiedniej formy należy do nauczyciela.