Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania. Myślenie przyczynowo-skutkowe

Wydawnictwo
WIR open_in_new
Autor
Agnieszka Fabisiak-Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Szmuc-Ławczys open_in_new
Data wydania
2012
ISBN
978-83-62739-37-0
Format
A4
Stron
40+20
Okładka
teczka
Nr katalogowy
23860
92,00 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

"Myślenie przyczynowo-skutkowe" to zestaw obrazkowy, rozwijający u dzieci umiejętność rozumienia tego, co było najpierw, co potem, co było przyczyną, a co jest skutkiem oraz linearnego porządkowania bodźców. Zawiera on 40 kolorowych, foliowanych kart A4 i książeczkę.

Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego warunkuje zdolność przewidywania konsekwencji własnych działań, usprawnia jednocześnie umiejętność skutecznego planowania i unikania błędów w codziennym postępowaniu. Obszerny materiał obrazkowy ma na celu ćwiczenie myślenia przyczynowo-skutkowego w sposób wieloaspektowy. Służą temu zestawy historyjek kilkuelementowych (3-, 4-, 6-częściowych), pary obrazków Co - z czego?, historyjki z różnymi zakończeniami, ze skutkiem natychmiastowym lub odroczonym, tematyczne relacje czasowe i wiele innych. Pomoc ułatwia stymulację procesów myślowych dzieci prawidłowo rozwijających się. Może także zostać wykorzystana w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, m.in. niesłyszącymi, autystycznymi, zagrożonymi dysleksją, dyslektycznymi oraz o obniżonej sprawności intelektualnej.