Left Banner

Left Banner

  • Nowy

GoSense Orientacja w przestrzeni

690,00 zł
Brutto

Zestaw obejmuje ćwiczenia multimedialne oraz planszę z elementami kartonowymi służące do rozpoznawania kierunków względem: swojego ciała, elementów otoczenia, innych osób i fabularnych postaci.

GoSense Orientacja w przestrzeni. Specjalne potrzeby edukacyjne 6-10 lat

GoSense Orientacja w przestrzeni to zestaw, który obejmuje ćwiczenia rozpoznawania kierunków:

  • względem swojego ciała,

  • względem elementów otoczenia (np. okno, drzwi)

  • względem innych osób i fabularnych postaci.

Dzieci uczą się rozpoznawania tych samych kształtów niezależnie od ich położenia i odróżniania obiektów od ich lustrzanego odbicia. W fabularnych ćwiczeniach uczą się sterowania postaciami przy pomocy komend kierunkowych oraz poznają namiastkę układu współrzędnych. Rozwijają też pamięć stosunków przestrzennych oraz umiejętność opisywania relacji w przestrzeni.

Lateralizacja i orientacja w przestrzeni jest jednym z istotnych elementów życia codziennego, ale też jedną z umiejętności wymaganych do sprawnego czytania i pisania.

Orientacja w przestrzeni

Zawartość pudełka:

  • instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnym i kartą rejestracyjną

  • plansza podłogowa 135 na 135 cm

  • 6 kartonowych formatek po 4 cyfry lub znaki matematyczne na każdej

  • 18 kartonowych formatek po 4 kształty na każdej – strzałki, koła, kwadraty, serca, gwiazdy w sześciu kolorach

  • 12 kartonowych formatek z nacięciami i dziurkami – 6 okrągłych i 6 kwadratowych

W części cyfrowej:

  • 50 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych

  • 30 kart pracy współpracujących z elementami kartonowymi i ćwiczeniami multimedialnymi

W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodatkowe materiały.

Seria GoSense

składa się z 9 części. Siedem spośród nich jest przeznaczone przede wszystkim dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego:

  1. Funkcje wzrokowe.

  2. Słuch i mowa.

  3. Orientacja w przestrzeni.

  4. Myślenie matematyczne.

  5. Koncentracja i samokontrola.

  6. Koordynacja i grafomotoryka.

  7. Ortografia.

Dwie kolejne części:

  1. Dysleksja rozwojowa.

  2. Dyskalkulia rozwojowa

korzystają z tych samych zasobów, ale przygotowane są do pracy w mniejszych grupach lub indywidualnie. Ich użytkownikami będą przede wszystkim terapeuci.

Przeznaczenie serii

GoSense to seria pomocy dydaktycznych i terapeutycznych wychodząca poza relację dziecko-terapeuta lub dziecko-komputer. Dzięki twórczemu wykorzystaniu technologii oraz dołączeniu małych i wielkowymiarowych pomocy, uczestnicy zajęć rozwijają w ciekawej dla zmysłów formie swoje mocne strony i tam, gdzie to możliwe korygują obszary problemowe.

Pakiety mogą być wykorzystane w pracy z całą klasą, w wyodrębnionych grupach i indywidualnie. Przeznaczone są dla placówek edukacyjnych i poradni do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 6-10 lat.

Seria sprawdza się przy pracy z dziećmi (lub w klasach obejmujących takie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z szeroko rozumianej grupy ryzyka dysleksji rozwojowej obejmującej dysleksję (tu w wąskim znaczeniu), dysgrafię, dysortografię oraz dyskalkulię, a także z dziećmi z ADHD. Seria jest również dostosowana do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu, jednak dostosowanie to nie polega na specjalnym doborze i przeznaczeniu ćwiczeń, a jedynie na ich ergonomii i metodyce, która nie stawia barier i włącza autystycznych uczniów w proces edukacyjny oraz w funkcjonowanie grupy lub klasy.

Dzieci pracują w ruchu i wzajemnych interakcjach, często manipulując materialnymi lub wirtualnymi przedmiotami, co zapewnia prawdziwą konkretyzację zadań, tak potrzebną na etapie wczesnoszkolnym.

Pomoc terapeutyczna

GoSense — nowa seria pomocy w dydaktyce i terapii

  • dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji i dyskalkulii,

  • również dla dzieci z ADHD, przydatna w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu,

  • łączy najnowsze trendy w terapii i metodyce nauczania,

  • ergonomiczna forma multimediów oraz stołowych i podłogowych gier i zabaw,

  • praca indywidualna, grupowa i w całej klasie,

  • ćwiczenia w ruchu, wzajemne interakcje dzieci, manipulacja przedmiotami,

  • poradniki metodyczne, materiały do wydrukowania, materiały dla rodziców i dodatkowe scenariusze online.

Seria GoSense obejmuje następujące typy zasobów:

  • Scenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci

  • Mniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach

  • Większe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze

  • Inne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie

  • Elementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw

  • Gry i zabawy multimedialne

Aplikacja obejmująca multimedia, zasoby do samodzielnego wydrukowania, poradniki i scenariusze będzie uzupełniana i aktualizowana.

Licencja jest:

  • bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną;

  • pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce;

  • pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie,

  • daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów.

Wymagania systemowe

Minimalne wymagania sprzętowe to komputer z systemem Windows 7/10 posiadający:

  • rozdzielczość ekranu nie mniejsza niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli)

  • źródło dźwięku

Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi.

HITOBITO
5907772030028

Szczegółowe informacje

Wydawnictwo
HITOBITO
Autor
praca zbiorowa
Data premiery
2019
ISBN
5907772030028
Format
37x26x10 cm
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
32503
Seria wydawnicza
GoSense

Może wzbudzić zainteresowanie

Komentarze

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz swoją opinię

GoSense Orientacja w przestrzeni

Zestaw obejmuje ćwiczenia multimedialne oraz planszę z elementami kartonowymi służące do rozpoznawania kierunków względem: swojego ciała, elementów otoczenia, innych osób i fabularnych postaci.

Napisz swoją opinię