Progres. Program edukacyjny dla dzieci i młodzieży (6-15 lat)

Wydawnictwo
LK Avalon open_in_new
Autor
Dorota Rudzińska-Friedel open_in_new
ISBN
5907595771719
Format
140x190
Nr katalogowy
23169
49,90 zł
Brutto
Ilość

PRZEZNACZENIE

Program Komputerowy Wspomagający Rozwój narodził się z wiedzy, doświadczeń w pracy i obserwacji rozwoju dzieci. Jest to program komputerowy wspomagający rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Kierowany jest do wszystkich uczniów w wieku 6-15 lat w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wydobywa potencjał intelektualny dziecka i rozwija go wszechstronnie.

ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA

Jest wynikiem zbierania wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku, ze specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jak również z dziećmi wybitnie zdolnymi. Oparta jest o wiedzę teoretyczną zawartą w wielu publikacjach naukowych na temat rozwoju dzieci oraz o metody i formy pracy wypracowane przez autorkę. Główną koncepcją jest Trening Globalny Wspierania Rozwoju dzieci i młodzieży. Program Komputerowy realizuje zadania Treningu Globalnego i zawarty jest w jego strukturze. Traktowany jest jako narzędzie pomocnicze do osiągania sukcesu, jakim jest wszechstronny rozwój ucznia i jego umiejętności. Program jest przeznaczony do realizacji w szkole, wraz z nauczycielem jako towarzyszem treningu, który wzmacnia sukcesy, poświęca uwagę i czas. Program zalecany jest również do używania w warunkach domowych przy udziale rodziców i opiekunów, jako kontynuacja procesu rozwijającego prowadzonego przez szkołę.

ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄ

  • umiejętności językowe
  • czytanie i słuchanie ze zrozumieniem
  • zdolności wzrokowo-słuchowe
  • wyobraźnię
  • koncentrację uwagi
  • spostrzegawczość i szybkość reakcji
  • myślenie logiczne
  • umiejętności pamięciowe
  • liczenie i myślenie matematyczne

ZASTOSOWANIE

Program powstał z myślą o zastosowaniu go jako pomocy w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jest w szczególności przydatny w przypadkach:

  • dzieci z problemami szkolnymi powodującymi trudności, deficyty, frustracje, brak równowagi emocjonalnej, brak motywacji do nauki;
  • dzieci z dysleksją;
  • dzieci nadpobudliwych psychoruchowo;
  • dzieci z problemami ruchowymi oraz z zaburzoną koordynacją wzrokowo-ruchową;
  • dzieci zdolne mogą dzięki Programowi Komputerowemu Wspierającemu Rozwój przyspieszyć tempo nauki;

Deficyty najczęściej występujące u dzieci:

  • brak koncentracji uwagi;
  • brak koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej;
  • słabe procesy pamięciowe;
  • powolny proces przetwarzania informacji;
  • zaburzona analiza i synteza wzrokowa i słuchowa;
  • nadpobudliwość psychoruchowa;
  • brak równowagi emocjonalnej;
  • brak sukcesów szkolnych, frustracje, brak motywacji do nauki;

ZASTOSOWANE METODY

Do opracowania programu wykorzystano techniki pracy terapeutycznej oparte na metodach:

  • Metody Dobrego Startu
  • Sensorycznej Integracji Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona
  • Metody 18 struktur Wyrazowych
  • Metody relaksacyjne - muzykoterapia

Realizacja ćwiczeń w Programie Wspierającym Rozwój to trening sensoryczny przygotowujący centralny układ nerwowy do pracy intelektualnej.

Zadania w Programie prowadzą do podniesienia poziomu:

  • koncentracji uwagi,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • spostrzegawczości,
  • różnicowania wzrokowego i słuchowego,
  • analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej,
  • procesów logicznego myślenia,
  • szybkości reakcji na bodźce,
  • procesów pamięciowych,
  • czytania, pisania,
  • liczenia - myślenia matematycznego,
  • kształtowania wyobraźni,
  • procesów językowych.

AKTYWNOŚCI PODEJMOWANE PRZEZ UCZNIA W PROGRAMIE KOMPUTEROWYM WSPIERAJĄCYM ROZWÓJ

Aktywności podejmowane przez ucznia podczas realizacji zadań programu to:

  • słuchanie
  • czytanie
  • mówienie
  • liczenie
  • myślenie logiczne
  • zapamiętywania
  • aktywność analizatorów: wzrokowego, słuchowego, kinestetycznego.

STOPNIOWANIE TRUDNOŚCI

Program umożliwia dostosowanie stopnia trudności zadań do aktualnych możliwości użytkownika. Można tak dobrać trudność każdego zadania, by zadanie zakończyło się sukcesem i przyniosło duży ładunek pozytywnej energii budującej wysoki poziom motywacji ucznia do pracy.

REALIZACJA PROGRAMU

Sposób realizacji programu (interfejs, komunikacja, udzielanie odpowiedzi, wyniki) dostosowane są też do potrzeb i wymagań dzieci. Wszystkie zadania i ćwiczenia są szczegółowo opisane i omówione przez występujące w programie postacie. W każdym momencie realizacji zadań programu użytkownik widzi w jakiej grupie ćwiczeń się znajduje.

Każda część programu jest prowadzona przez trenera, który jest widoczny na ekranie podczas realizacji ćwiczenia jak również czyta on polecenia. W każdym momencie realizacji ćwiczeń Użytkownik może skorzystać z ćwiczeń ruchowych, jak również ma bezpośredni dostęp do Treningu emocji. Wyniki można drukować, co ma istotne znaczenie w tak zwanym zatrzymaniu chwili, szczególnie tej przynoszącej sukces i radość. Praca z programem odbywa się w przyjemnej bezstresowej atmosferze. Nowoczesna multimedialna forma realizacji łączy w sobie bogatą zawartość merytoryczną z atrakcyjną zabawą z komputerem. Dziecka nie trzeba zmuszać do wykonywania ćwiczeń - wykonuje je samodzielnie z przyjemnością, ciesząc się z osiąganych postępów.

Konstrukcja Programu Komputerowego Wspierającego Rozwój pozwala też na wspólną zabawę dzieci i rodziców. Takie zachowania pogłębiają więzy rodzinne i najbardziej stymulują do pracy.

PODSUMOWANIE

Program komputerowy Wspierający Rozwój to wszechstronna i wieloprofilowa pomoc stymulująca rozwój procesów intelektualnych i umysłowych. Prowadząca poprzez trening do prawidłowych funkcji nauki i efektywnego uczenia się.

Wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7
  • Napęd: CD/DVD
  • Komputer: PC z procesorem min. 1 GHz

Komentarze

Napisz swoją opinię

Progres. Program edukacyjny dla dzieci i młodzieży (6-15 lat)

Napisz swoją opinię