Myślenie matematyczne. Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków. Klasyfikowanie. Orientowanie się w przestrzeni. Rytmy..

Wydawnictwo
RAABE (FORUM) open_in_new
Autor
Małgorzata Skura (pod red.), Michał Lisicki (pod red.) open_in_new
Data wydania
2014
ISBN
978-83-8014-018-9
Format
A4
Stron
76
Okładka
miękka
Nr katalogowy
26642
49,90 zł
Brutto
Ilość

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Myślenie matematyczne. Zabawy i zadania dla młodszych przedszkolaków. Klasyfikowanie. Orientowanie się w przestrzeni. Rytmy. Serie.

44 propozycje zabaw i zadań, a dodatkowo karty pracy oraz karty demonstracyjne, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci trzy- i czteroletnich: klasyfikowania, orientowania się w przestrzeni, rytmów i serii.

Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!

Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).

Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.

Klasyfikowanie - porządkowanie obiektów według jednej lub kilku cech. Przedszkolaki uczą się opisywać cechy obiektów, tworzą kolekcje. Takie kompetencje są potrzebne dzieciom dla zrozumienia sposobów, w jaki uporządkowana jest rzeczywistość wokół dziecka, przyswojenia różnych pojęć, hierarchii klas, poszerzenia słownika, zrozumienia różnych pojęć matematycznych.

Orientowanie się w przestrzeni - wskazywanie i nazywanie kierunków od siebie, drugiej osoby, przedmiotu, na kartce papieru i rysunku. Takie kompetencje są potrzebne dzieciom dla lepszego rozumienia położenia obiektów w przestrzeni, komunikowania się z innymi, uczenia się czytania i pisania, rozumienia względności spostrzeżeń, rozwoju myślenia, w tym rozumowania operacyjnego.

Rytmy - dostrzeganie i kontynuowanie sekwencji rytmicznych stanowi podstawę do orientowania się w czasie, zrozumienia reguł matematycznych, nauki geometrii i efektywniejszego uczenia się.

Serie - porządkowanie obiektów według narastającej cechy, odwzorowywanie i układanie prostych serii jest niezbędne do nauki arytmetyki.

dr Małgorzata Skura - pedagog-terapeuta, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; ekspertka MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego; kilka lat była zastępcą Dyrektora Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.

Michał Lisicki - psycholog kliniczny, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; wychowawca i terapeuta; ekspert MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego.