Myślenie matematyczne. Zabawy i zadania dla starszych przedszkolaków. Rytmy. Liczenie i rachowanie

Wydawnictwo
RAABE (FORUM) open_in_new
Autor
Małgorzata Skura (pod red.), Michał Lisicki (pod red.) open_in_new
Data wydania
2014
ISBN
978-83-8014-020-2
Format
A4
Stron
72
Okładka
miękka
Nr katalogowy
26640
49,90 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

40 propozycji zabaw i zadań, a dodatkowo kart pracy, których celem jest rozwijanie podstawowych zakresów myślenia matematycznego u dzieci cztero- i pięcioletnich: rytmów, liczenia i rachowania.

Skuteczne przygotowanie dzieci do edukacji matematycznej w szkole!

Scenariusze zabaw są łatwe do realizacji w każdych warunkach: sali przedszkolnej, a także ogrodzie. W każdej z książek zawarto propozycje zabaw indywidualnych, zespołowych (grupa kilkorga dzieci) oraz grupowych (dla całej przedszkolnej grupy).

Gwarancją najwyższej jakości materiałów i pełnej zgodności z najnowszymi wytycznymi MEN są redaktorzy publikacji: Małgorzata Skura i Michał Lisicki.

Rytmy - dziecko dostrzega rytm, odtwarza go i samodzielnie kontynuuje, uczy się też przewidywać kolejne jego elementy. Te umiejętności są potrzebne dla zrozumienia reguł matematycznych i efektywniejszego uczenia się.

Liczenie i rachowanie - przedszkolaki zbierają doświadczenia w stosowaniu reguły jeden do jednego, która jest podstawą nauki liczenia i rachowania, liczą i odliczają przedmioty. Umiejętności te są dziecku niezbędne do nauczenia się rachowania, zrozumienia pojęcia liczby, radzenia sobie z zadaniami z treścią, a także z różnymi sytuacjami problemowymi.

dr Małgorzata Skura - pedagog-terapeuta, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; ekspertka MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego; kilka lat była zastępcą Dyrektora Instytutu Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji.

Michał Lisicki - psycholog kliniczny, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia; wychowawca i terapeuta; ekspert MEN ds. reformy programowej wychowania przedszkolnego.