Kartkówki z biedronką - część 3

Wydawnictwo
Annał open_in_new
Autor
Dorota Piątkowska open_in_new
Data wydania
2015
ISBN
978- 83-86971-19-0
Format
A4
Stron
96
Okładka
miękka
Nr katalogowy
27077
25,00 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

"Kartkówki z biedronką 3" to ćwiczenia utrwalająco-sprawdzające wiedzę i umiejętności uczniów klasy 3 szkoły podstawowej, zgodne z najnowszą podstawą programową z 2009 r. Książka składa się z trzech odrębnych działów obejmujących edukację polonistyczną, matematyczną i społeczno-przyrodniczą.

W zakresie edukacji polonistycznej szczególny nacisk położono na doskonalenie przez ucznia umiejętności samodzielnego redagowania krótkich wypowiedzi pisemnych takich jak opowiadanie, opis i list oraz konstruowanie takich form użytkowych jak życzenia, zaproszenie i notatka do kroniki. W tej części znajdziecie Państwo również ćwiczenia utrwalające podstawowe reguły ortograficzne i wdrażające do autokorekty pisanych tekstów oraz korzystania ze słownika ortograficznego. Ponadto celem ćwiczeń w edukacji polonistycznej jest usprawnianie czytania ze zrozumieniem, rozwijanie zainteresowań czytelniczych i twórczości literackiej dziecka.

Edukacja matematyczna obejmuje ćwiczenia w zakresie czterech podstawowych działań matematycznych do 100, rozwiązywanie równań z niewiadomą, zadania na liczbach trzycyfrowych, obliczenia pieniężne i zegarowe, czas kalendarzowy, jednostki miary i wagi, pomiar temperatury i długości oraz wybrane zagadnienia z geometrii.

Edukacja społeczno-przyrodnicza to ćwiczenia dotyczące m.in. pór roku, środowisk życia roślin i zwierząt, zjawisk atmosferycznych, czy krajobrazów Polski. Odnoszą się przy tym do doświadczeń i obserwacji własnych ucznia lub też zachęcają do podejmowania działań zmierzających do lepszego poznawania przyrody i środowiska społecznego.

Ćwiczenia zawarte w książce poza utrwalaniem i sprawdzaniem poziomu wiadomości i umiejętności uczniów klas trzecich szkoły podstawowej motywują do podnoszenia przez dziecko swoich kompetencji poprzez korzystanie z różnych źródeł wiedzy: słowników, encyklopedii, atlasów i Internetu.