• Nowość
Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów. Difin - księgarnia edukacyjna.pl
  • Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów. Difin - księgarnia edukacyjna.pl

Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów

Wydawnictwo
Difin open_in_new
Autor
Maria Kuleczka-Raszewska open_in_new
Data wydania
2019
ISBN
9788380859067
Format
140x220
Stron
182
Okładka
miękka
Nr katalogowy
31378
45,00 zł
Brutto
Ilość

  • Bezpieczeństwo zakupów Bezpieczeństwo zakupów
  • Szybka dostawa Szybka dostawa
  • Bezpłatne zwroty Bezpłatne zwroty

W książce zawarte są zabawy i ćwiczenia urozmaicające codzienne zajęcia ruchowe czy gimnastyki korekcyjnej z wykorzystaniem nietypowych, ale „zwyczajnych-niezwyczajnych” pomocy dydaktycznych.

Przy każdym proponowanym ćwiczeniu czy zabawie wskazane są możliwe do osiągnięcia cele z punktu widzenia gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej.

Książka jest rodzajem poradnika, który pokazuje, w jaki sposób połączyć cele wynikające z gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej, by w codziennych zajęciach wspierać rozwój psychoruchowy dziecka niepełnosprawnego i sprawnego o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Zarys historyczny i podstawy teoretyczne gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej

1. Gimnastyka korekcyjna - rys historyczny
1.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne i badanie przykurczów
2. Krótka charakterystyka wybranych zagadnień z teorii Integracji Sensorycznej
2.1. Kluczowe systemy zmysłowe i odruchy w teorii Integracji Sensorycznej
3. Cechy wspólne Gimnastyki Korekcyjnej i Integracji Sensorycznej

Rozdział 2. Wskazówki do pracy terapeutycznej

1. Specyfika pracy korekcyjnej z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną
2. Nietypowy sprzęt i jego najważniejsze kryteria
3. Propozycje nietypowych pomocy - przykłady i charakterystyka
4. Najczęstsze błędy w czasie wykonywania zadań
5. Charakterystyka pozycji wyjściowych oraz wybrane skróty w opisach zabaw i ćwiczeń
6. Najczęstsze problemy diagnozowane u dzieci niepełnosprawnych – obserwacje i doświadczenia własne
7. Zasady terapii - wskazówki do pracy

Rozdział 3. Propozycje zabaw i ćwiczeń z wybranymi nietypowymi pomocami

  • Folia bąbelkowa
  • Drewniane kłody
  • „Podwójne bijaki” Kniessów
  • Szczotki malarskie
  • Butelki małe
  • Butelki duże
  • Piłki plażowe
  • Poduszki
  • Ściereczki

Zakończenie
Literatura

Zobacz także