Ładnie mówię głoski SZ Ż CZ DŻ. Gry słowno-obrazkowe wspomagające prawidłową wymowę głosek: SZ Ż CZ DŻ

Wydawnictwo
Palatum open_in_new
Autor
Agnieszka Płusajska-Otto open_in_new
Data wydania
2005
Format
190x190
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
8405
36,00 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

  • Bezpieczne płatności zapewnia Dotpay Bezpieczne płatności zapewnia Dotpay
  • Darmowa dostawa od 120 zł Darmowa dostawa od 120 zł
  • Bezpłatne zwroty Bezpłatne zwroty

Głoski szumiące SZ Ż CZ DŻ w procesie rozwoju mowy dziecka pojawiają się około 4 roku życia. Jest to szereg głosek, którego prawidłowa realizacja przysparza dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym wiele trudności.

"Ładnie mówię głoski SZ Ż CZ DŻ" to druga część w serii. Jest to pomoc logopedyczna przeznaczona do utrwalania poprawnej artykulacji głosek szeregu szumiącego. Należy je wykorzystywać po wywołaniu trudnych dla dziecka głosek w izolacji oraz utrwaleniu ich poprawnej artykulacji w sylabach.
Może być cenną pomocą zarówno dla logopedów, pedagogów, jak też rodziców w czasie zabaw z dzieckiem w domu. Dziecko bawiąc się, ćwiczy artykulację głosek SZ Ż CZ DŻ w różnych pozycjach wokalicznych i sąsiedztwie fonetycznym.

"Ładnie mówię głoski SZ Ż CZ DŻ" to zbiór 70 obrazków - zdjęć podzielonych na trzy zestawy. Na żadnym z obrazków nie ma przedmiotu, w którego nazwie występuje głoska R. W tym okresie rozwoju mowy dziecka jest to głoska sprawiająca równie dużo trudności jak szereg SZ Ż CZ DŻ.
Na 14 spośród 70 obrazków znajdziecie Państwo przedmioty, w których nazwach głoski szeregu szumiącego występują razem z głoskami szeregu syczącego (S, Z C, DZ - np.: słonecznik, zapalniczka) lub ciszącego (Ś, Ź Ć, DŹ - np.: książka , żołędzie).
Ten mały zbiór obrazków wykorzystujemy w końcowym etapie terapii logopedycznej - różnicowanie w obrębie trzech szeregów głosek dentalizowanych.
Podstawową zasadą gier jest dobieranie obrazków w pary.
W pudełku znajdziecie Państwo wiele propozycji gier z wykorzystaniem zdjęć wchodzących w skład kompletu.

ZALETY GIER:

  • aktywizują dziecko
  • stwarzają możliwość do wypowiadania się
  • uczą starannej wymowy
  • prowokują do mówienia głosek SZ, Ż, CZ, DŻ
  • ćwiczą analizę i syntezę głoskową wyrazów
  • przygotowują do nauki czytania i pisania
  • ćwiczą pamięć słuchową
  • rozwijają koordynację wzrokowo - ruchową
  • rozwijają funkcje poznawcze (dają możliwość treningu uwagi i spostrzegawczości)
  • rozwijają umiejętność logicznego myślenia
  • rozwijają umiejętność koncentracji uwagi
  • dają możliwość poznania nowych przedmiotów - ich nazw i przeznaczenia
  • rozwijają umiejętność łączenia abstrakcyjnego przedmiotu z konkretem
  • dają okazję do rywalizacji, która mobilizuje
  • dają okazję do przeżywania uczucia radości z osiągniętego sukcesu lub uczą godzić się z przegraną
  • wyzwalają pozytywne emocje i motywacje do działania
  • zaspakajają potrzebę bycia podziwianym i chwalonym przez osoby znaczące