• -5%

Uczę się poprawnie wymawiać głoskę sz z Foczką Ninką

Wydawnictwo
Harmonia open_in_new
Autor
Hanna Duda open_in_new
Data wydania
2015
ISBN
978-83-7134-761-0
Format
A4
Stron
104
Okładka
miękka
Nr katalogowy
26963
19,01 zł
18,06 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Uczę się poprawnie wymawiać z Foczką Ninką to seria książeczek logopedycznych. Proponowany materiał językowy opracowany został zgodnie z metodyką pracy logope­dycznej i jest poparty długoletnim doświadczeniem zawodowym Autorki. Profesjonalnie dobrane zadania służą stymulacji rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym i szkol­nym. Mogą być bardzo przydatne do organizowania metodycznych zabaw językowych z dziećmi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy, zaburzenie artykulacji czy nieutrwalona wymowa tak zwanych głosek trudnych.

Niniejsza książka jest adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które nie wy­mawiają poprawnie głoski [sz]. Publikacja będzie przydatna dla logopedów, pedagogów, nauczycieli i rodziców pracu­jących z dziećmi, u których głoska [sz] pojawiła się spontanicznie lub została wywołana przez logopedę w izolacji (jako pojedynczy dźwięk). Nadal jednak głoska [sz] często bywa wyma­wiana źle, szczególnie w trudniejszych do wyartykułowania wyrazach bądź gdy dziecko chce powiedzieć coś szybko i jest podekscytowane. To ważny etap pracy spoczywający w dużej mierze na rodzicach, którzy nie zawsze mają fachowe przygotowanie i wiedzę, jak skutecznie pomóc swojemu dziecku.

W książce zaprezentowano przykładowe ćwiczenia narządów mowy sta­nowiące podstawę i wstępny etap pracy z dzieckiem z wadliwą artykulacją [sz]. Zamieszczono także metodycz­nie opracowany zbiór wyrazów, w których występuje głoska [sz]. Dominującą część publikacji stanowi zbiór zabaw i ćwiczeń logopedycznych w formie: rymowanek, dobieranek, zagadek, rebusów, krzyżówek. Te atrakcyjne zabawy językowe utrwalają prawidłową wymowę głoski [sz]. Przeciwdziałają nudzie i pozwalają uniknąć trudnego do zaakceptowania przez dzieci "bezcelowego" powtarzania do znudzenia wyrazów i nazywania wciąż tych samych obrazków. Umiesz­czone w tej części zadania są ciekawą propozycją wspólnej zabawy dziecka z bliską osobą, która bawiąc się, uczy je wymowy, ocenia na bieżąco, chwali za wysiłek i postępy, zachęca do pokonywania trudności i wspiera w trudnych chwilach.