

"Fiszki logopedyczne" są owocem obserwacji i wielu doświadczeń logopedów w pracy z dziećmi mającymi trudności w mówieniu. Forma fiszek pozwala na utrwalanie prawidłowej wymowy z dziećmi wszędzie, w każdej chwili, tak długo, jak chcecie. To pomoc logopedyczna inna niż dotychczas dostępne na rynku.
Czystość i przejrzysta forma sprawia, że kilkukrotne odwrócenie kartonika wystarcza, aby zapamiętać jego treść. Dziesięć ostatnich kartoników z każdej serii zawiera krótkie historyjki wraz z pytaniami. Dzięki temu dzieci mogą używać wcześniej wyuczonych słów w mowie naturalnej, a nie tylko podczas mechanicznego powtarzania. Każdy tytuł tej serii zawiera 100 kartoników umieszczonych w poręcznym pudełku, które umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie. Specjalne przekładki pozwalają na naukę w systemie quizu. Wszystkie kartoniki są obustronnie numerowane, co pozwala na zachowanie ich kolejności podczas nauki.
"Fiszki logopedyczne" to obszerne zestawy poręcznych kartoników. Pierwsza strona każdego kartonika zawiera słowo z utrwalaną głoską oraz obrazek, aby łatwiej było zapamiętać słowo. Druga - to zastosowanie danego słowa lub jego odmiany w związku wyrazowym oraz zdaniu. W serii ukazały się cztery tytuły:
Dzięki ułożeniu utrwalanych słów z zachowaniem zasady stopniowania trudności dziecko uczy się prawidłowej wymowy w odpowiedniej kolejności. Położenie ćwiczonej głoski w danym słowie zaznaczone jest na każdym kartoniku według poniższej zasady (w miejscu X na kartonikach zapisana jest utrwalana głoska):
X _ _ - ćwiczona głoska znajduje się na początku wyrazu
_ X _ - ćwiczona głoska znajduje się w środku wyrazu
_ _ X - ćwiczona głoska znajduje się na końcu wyrazu
Aby jeszcze skuteczniej pomóc dziecku w opanowaniu prawidłowej wymowy mogą Państwo pobrać pliki mp3 audio oraz karty pracy ze strony internetowej. Kod znajduje się na opakowaniu. Z tej pomocy mogą korzystać:
"Fiszki logopedyczne" to pomoc edukacyjna, która pomoże w szybszym opanowaniu prawidłowej wymowy przez dziecko. Poniżej przedstawiamy propozycję zabawy. Co będzie potrzebne:
Na początku zabawy omawiamy z dzieckiem zasady przyznawania punktów i ustalamy nagrodę, która będzie przysługiwała za zdobycie określonej ilości punktów. Np. 120 punktów - wspólna ulubiona zabawa.
Dziecko zdobywa punkty:
Za niepoprawne wypowiedzenie wyrazu, związku wyrazowego, zdania odejmuje się analogiczną liczbę punktów. Dorosły jest „bankiem”, który zatrzymuje większość fantówpunktów. Dziecko dostaje na początek pulę 10 punktów.
Wybieramy kartoniki, z których będziemy korzystać podczas gry. Rozkładamy przed dzieckiem obrazkiem do dołu. Dziecko losuje kartonik i odwraca go. Nazywa obrazek, a następnie powtarza za dorosłym lub czyta materia językowy z rewersu kartonika. Za prawidłowe wymówienie wszystkich wyrazów, zwrotów i zdań może otrzymać maksymalnie 6 punktów. Wówczas kartonik odkładamy na bok i nie wykorzystujemy w dalszej grze. Jeśli choć na jednym z etapów mowa nie była prawidłowa (czyli dziecko zdobyło mniej niż 6 punktów) - kartonik wraca do ponownego losowania.