• Nowy
Emocje. Komunikacja. Akceptacja 1 Emocje. Komunikacja. Akceptacja 1

Emocje. Komunikacja. Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny

Indeks: 9788366491526

75,00 zł
Brutto

Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.

Ilość

Emocje Komunikacja Akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Publikacja Emocje Komunikacja Akceptacja” zawiera 45 gotowych scenariuszy zajęć.

Przeznaczona jest dla:

  • nauczycieli,

  • pedagogów,

  • psychologów,

  • socjoterapeutów,

  • asystentów rodzin,

  • terapeutów,

  • superwizorów.

Każdy rodzic, wysyłając dziecko do szkoły, wyposaża go w plecak, który pomieści książki, zeszyty, piórnik, a nawet drugie śniadanie. Z pewnością każdy rodzic chciałby też umieścić w plecaku dziecka pewne kompetencje i umiejętności, takie jak:

  • poczucie wartości,

  • dobre relacje z rówieśnikami,

  • adekwatną samoocenę,

  • zdolność wyrażania emocji,

  • umiejętność rozwiązywania konfliktów,

  • asertywność,

  • motywację do nauki.

Większość rodziców może nawet myśli, że ich dziecko to wszystko potrafi, ale z biegiem czasu zaczynają dostrzegać, że ich oczekiwania nie pokrywają się z rzeczywistością. Również dla dziecka konfrontacja ze szkolnymi obowiązkami może okazać się zbyt trudna.

Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym:

  • Publikacja przeznaczona jest do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne.

  • Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne.

  • Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych.

  • Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.

  • To odpowiedź na coraz częściej widoczne przez specjalistów problemy w zakresie kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci, zwłaszcza tych rozpoczynających edukację na etapie szkolnym.

  • Wiele z proponowanych scenariuszy mogą wykorzystać specjaliści w pracy terapeutycznej z dziećmi o specyficznych potrzebnych edukacyjnych.

  • Założeniem programu była realizacja scenariuszy w pracy grupowej dzieci. Autorki zachęcają także do wykorzystywania pomysłów i materiałów zawartych w książce także do pracy indywidualnej (np. w pracy z emocjami, czy samooceną).

  • Scenariusze można realizować w klasie szkolnej, jak również podczas spotkań grupowych online, które w obecnym czasie stały się naturalną zastępczą drogą komunikacji i podtrzymywania relacji interpersonalnych.

W dzisiejszym świecie, bogatym w nowe technologie i łączność cyfrową niejednokrotnie obserwuje się paradoksalnie trudności w relacjach międzyludzkich. Dzieci, które najpierw wybierały autoizolację pod wpływem fascynacji telefonem, Internetem, światem wirtualnym, obecnie są jeszcze mocniej na nią skazane przez problemy związane z pandemią, jaka ogarnęła cały świat. Ogromnego znaczenia nabiera zatem opanowanie przez dzieci od najmłodszych lat umiejętności pracy w zespole, radzenia sobie z własnymi emocjami, postawy asertywności czy nabycie kompetencji rozwiązywania konfliktów.

Uzupełnieniem książki są karty pracy pt. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci.

9788366491526

Opis

Wydawnictwo
Difin
Autor
Agnieszka Lasota, Dominika Jońca SM
Data premiery
2021
ISBN
9788366491526
Format
176x250
Stron
268
Okładka
miękka
Nr katalogowy
32217

Specyficzne kody

Inne produkty z tej kategorii

20 inne produkty w tej samej kategorii:

chat Komentarze (0)