facebook
o nas || kontakt || pomoc || program partnerski || informacje || TWÓJ KOSZYK
Edukacyjna.pl - wyszukiwanie

Przedszkole
Klasy I-III
Klasy IV-VI
Gimnazjum
Szkoła ponadgimnazjalna
Lektury szkolne
WYPRZEDAŻ
Dla dzieci i młodzieży
Dla rodziców
Encyklopedie, słowniki, leksykony
Gry i zabawy
LITERATURA
Logopedia
Multimedia
Nauka czytania, pisania, liczenia, j. obcych
Niepełnosprawność
Oświata
Plansze i Tablice demonstracyjne
Psychologia / Pedagogika
Rozwój wewnętrzny
System Edukacji LOGICO
System Edukacji PALETA
System Edukacji PUS
Zabawki
Zajęcia kreatywne

Edukacyjna.pl - Partnerzy biznesowi



Jeżeli chcesz być informowany o nowościach i promocjach, kliknij tutaj


Płatnoœci elektroniczne


 
Strona główna  >>  Niepełnosprawność  >>  Poradniki

Barbara Winczura (red. nauk.)
Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu
    
 
Emocje dzieci i młodzieżyNumer katalogowy: 29531
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2017
ISBN: 978-83-8095-197-6
Format: B5, Stron: 280
Okładka: miękka



Cena: 37.81 zł (39.80 zł)
Oszczędzasz: 1.99 zł (5.00 %)



W magazynie: dostawa ok. 7 dni

Opis:
Wywołując w świadomości hasło "dzieciństwo", budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień - kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają.

W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202–214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego.

Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn.

O tym jest ta książka? O emocjach dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu i o smutnym czasem życiu, negatywnych, traumatycznych doświadczeniach, niezaspokojonych potrzebach, utraconych marzeniach i nadziejach, o braku rozumienia przez bliskich... [...]

Prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz



Dodaj swoją recenzję


ul. Leona Petrażyckiego 106, 30-399 Kraków