Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3. Difin -księgarnia edukacyjna.pl
  • Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3. Difin -księgarnia edukacyjna.pl

Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3

Wydawnictwo
Difin open_in_new
Autor
Anna Radwańska open_in_new
Data wydania
2019
ISBN
9788380858770
Format
B5
Stron
194
Okładka
miękka
Nr katalogowy
31374
48,00 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3.

Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii.

Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.

Poradnik zawiera:

  • ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
  • informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
  • opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Uczeń z dysleksją w szkole

  • Osobowość i samoocena
  • Pozycja społeczna
  • Style uczenia się uczniów dyslektycznych
  • Test na style uczenia się
  • Test pozwalający ustalić dominującą półkulę mózgową

Rozdział 2. Jak myśli uczeń z dysleksją?

  • Myślenie niewerbalne (obrazami)
  • Myślenie werbalne
  • Lista słów-pułapek stworzona przez autora książki Dar dysleksji

Rozdział 3. Ćwiczenia praktyczne

3.1. Ćwiczenia usprawniające czytanie
3.2. Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe oraz słuchowe
3.3. Ćwiczenia doskonalące i usprawniające pisanie oraz ortografię
3.4. Ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową
3.5. Ćwiczenia na koncentrację, myślenie logiczne i pamięć

Rozdział 4. Zamiast zakończenia

Kwestionariusz J. Korczaka „Plebiscyt życzliwości i niechęci”
Kwestionariusz samooceny
Bibliografia

Zobacz także