• Nowość
Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3. Difin -księgarnia edukacyjna.pl
  • Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3. Difin -księgarnia edukacyjna.pl

Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3

Wydawnictwo
Difin open_in_new
Autor
Anna Radwańska open_in_new
Data wydania
2019
ISBN
9788380858770
Format
B5
Stron
194
Okładka
miękka
Nr katalogowy
31374
48,00 zł
Brutto
Ilość

  • Bezpieczeństwo zakupów Bezpieczeństwo zakupów
  • Szybka dostawa Szybka dostawa
  • Bezpłatne zwroty Bezpłatne zwroty

Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7-8 klas szkoły podstawowej. Część 3.

Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii.

Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.

Poradnik zawiera:

  • ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
  • informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
  • opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Uczeń z dysleksją w szkole

  • Osobowość i samoocena
  • Pozycja społeczna
  • Style uczenia się uczniów dyslektycznych
  • Test na style uczenia się
  • Test pozwalający ustalić dominującą półkulę mózgową

Rozdział 2. Jak myśli uczeń z dysleksją?

  • Myślenie niewerbalne (obrazami)
  • Myślenie werbalne
  • Lista słów-pułapek stworzona przez autora książki Dar dysleksji

Rozdział 3. Ćwiczenia praktyczne

3.1. Ćwiczenia usprawniające czytanie
3.2. Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe oraz słuchowe
3.3. Ćwiczenia doskonalące i usprawniające pisanie oraz ortografię
3.4. Ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową
3.5. Ćwiczenia na koncentrację, myślenie logiczne i pamięć

Rozdział 4. Zamiast zakończenia

Kwestionariusz J. Korczaka „Plebiscyt życzliwości i niechęci”
Kwestionariusz samooceny
Bibliografia

Zobacz także