- -8%


MOZAIKA to 40 drewnianych klocków, trójkątów i rombów: czerwonych, zielonych, niebieskich, żółtych i pomarańczowych. Do kompletu klocków opracowana została książeczka z serią czterdziestu ośmiu wzorów o wzrastającym stopniu trudności w połączeniu z przemyślaną kombinacją kolorów.
Mozaika ta jest odpowiednikiem mozaiki w drewnianym pudełku; różni je tylko opakowanie, natomiast zawartość: liczba i rodzaj klocków oraz książeczka z wzorami jest taka sama.
MOZAIKA to zabawka edukacyjna przeznaczona dla dzieci i dorosłych od 3 do 100 lat. Rozwija twórcze umiejętności dziecka, ponieważ z klocków Mozaiki można komponować wiele wzorów, zróżnicowanych pod względem ilości, kształtu, koloru klocków i rodzaju figur geometrycznych.
MOZAIKA służy doskonaleniu takich cech, jak: koncentracja, umiejętność analizowania, tworzenie logicznych struktur i kombinacji. W zabawie z Mozaiką podstawową wartość stanowi obserwowanie w połączeniu z manipulowaniem, możliwość obrysowywania i odwzorowywania oraz projektowania własnych wzorów. Elementy mozaiki można z powodzeniem wykorzystywać do ćwiczeń przeliczania, grupowania czy segregowania. Prowadzone w oparciu o nią zabawy mogą być ciekawym sposobem wprowadzenia dzieci w świat pojęć matematycznych.
Mozaika może być wykorzystywana jako materiał wspomagający na zajęciach w szkole i w przedszkolu, jako narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne w gabinetach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, a także jako uniwersalna zabawka i jednocześnie pomoc edukacyjna w zabawach domowych i świetlicowych. Na pewno świetnie sprawdzi się w edukacji domowej. Może być doskonałym upominkiem dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Przykładowe formy zabaw z mozaiką:
Przykład 1. Wyszukiwanie figur i form - gra.
Każde dziecko otrzymuje komplet klocków i kartkę z wzorem do ułożenia. Po ułożeniu wzorów dzieci odnajdują w nich jak najwięcej figur geometrycznych lub innych form, które następnie nazywają. Zwycięża dziecko, które odszukało i opisało najwięcej figur.
Przykład 2. Poprawianie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu poprawnego wzoru, eliminując występujące w nim błędy.
Przykład 3. Rozbudowywanie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem, musi rozbudować wzór i opowiedzieć o nim.
Przykład 4. Dokańczanie wzorów.
Dziecko otrzymuje kartkę z fragmentem wzoru. Zadanie polega na dokończeniu wzoru i uzasadnieniu swojego wyboru.