Antonimy - część 1. Ćwiczenia kompetencji językowych - 1
  • Antonimy - część 1. Ćwiczenia kompetencji językowych - 1

Antonimy - część 1. Ćwiczenia kompetencji językowych

Wydawnictwo
WIR open_in_new
Autor
Joanna Mikulska open_in_new
Data wydania
2016
ISBN
978-83-89807-09-0
Format
A4
Stron
68
Okładka
miękka
Nr katalogowy
28055
32,00 zł
Brutto
Ilość

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Tagi:

Antonimy - część 1 to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na rozwijanie następujących umiejętności:

  • posługiwanie się antonimami: wysokie - niskie, puste - pełne, białe - czarne, szerokie - wąskie, brudne - czyste, krótkie - długie, grube - cienkie, grube - chude, tęgie - szczupłe, nowe - stare, stare - młode, suche - mokre;
  • różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków wskazujących: ten, ta, to;
  • formułowanie zdań poprawnych gramatycznie - o zachowanym prawidłowym szyku i fleksji, szczególnie w odniesieniu do przymiotników;
  • inicjowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania;
  • stosowanie gestów preinformujących i dzielenie pola uwagi podczas wypowiadania się na temat ilustracji (w przypadku dzieci autystycznych).

Co więcej, ćwiczenia przyczyniają się do poszerzania zakresu słownictwa czynnego.

W zestawie znajduje się 66 kart pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi pary przymiotników, będących swoimi przeciwieństwami. Pod każdą z nich znajduje się pasek zdaniowy, w postaci ramek, które podopieczny kolejno wskazuje w trakcie odpowiadania. Ilość ramek sugeruje jak długa ma być wypowiedź. W przypadku podopiecznych posługujących się pismem, ramki mogą posłużyć do ćwiczeń w pisemnym udzielaniu odpowiedzi.

Seria "Ćwiczenia kompetencji językowych" składa się z trzech zeszytów ćwiczeń: Antonimy część 1, Antonimy część 2 oraz Rozumienie pytań. Zawarte w nich zadania służą kształtowaniu umiejętności komunikacji językowej, a w szczególności:

  • rozumienia i poprawnego posługiwania się antonimami, zaimkami wskazującymi i osobowymi;
  • formułowania zdań poprawnych gramatycznie, z prawidłowym szykiem i fleksją;
  • budowania wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, wprowadzenie do samodzielnego opowiadania;
  • rozumienia pytań dotyczących osób i czynności.