facebook
O nas || Kontakt || Regulamin || Koszty dostawy || Polityka prywatności || TWÓJ KOSZYK
Edukacyjna.pl - wyszukiwanie

Przedszkole
Klasy I-III
Klasy IV-VIII
Szkoła podstawowa I-VIII
Gimnazjum
Szkoła ponadgimnazjalna
Lektury szkolne
WYPRZEDAŻ
Dla dzieci i młodzieży
Dla rodziców
Encyklopedie, słowniki, leksykony
Gry i zabawy
Inscenizacje i uroczystości
Logopedia
Multimedia
Nauka czytania, pisania, liczenia, j. obcych
Niepełnosprawność
Oświata
Plansze i Tablice demonstracyjne
Psychologia / Pedagogika
System Edukacji LOGICO
System Edukacji PALETA
System Edukacji PUS
Zabawki
Zajęcia kreatywne

Edukacyjna.pl - Partnerzy biznesowi



Jeżeli chcesz być informowany o nowościach i promocjach, kliknij tutaj


Płatnoœci elektroniczne


 
Strona główna  >>  Logopedia  >>  Ćwiczenia logopedyczne

Jolanta Ho-Janecka
Ćwiczenia i zabawy z głoskami sz-s, ż-z, cz-c, dż-dz. Dla przedszkolaka i ucznia (książka + CD)
    
 
Ćwiczenia i zabawy z głosNumer katalogowy: 25660
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2013
ISBN: 978-83-7850-300-2
Format: A4, Stron: 52
Okładka: miękka

Cena: 18.81 zł (19.80 zł)
Oszczędzasz: 0.99 zł (5.00 %)



W magazynie: dostawa ok. 7 dni

Opis:
Ćwiczenia i zabawy z głoskami sz-s, ż-z, cz-c, dż-dz powstały na podstawie wieloletnich doświadczeń zawodowych autorki w pracy z dziećmi. Jest to zeszyt ćwiczeń, które pod kierunkiem nauczyciela, rodzica i logopedy można wykorzystać w pracy z przedszkolakami i uczniami do utrwalania przez nich poprawnej wymowy głosek dentalizowanych.

Opracowane zestawy wyrazowo-zdaniowe ze względu na występujące w nich opozycje głoskowe sz-s, ż-z, cz-c, dż-dz nie należą do łatwych pod względem wymowy. Aby prawidłowo artykułować te głoski, dziecko musi mieć wyczucie danego ruchu i położenia poszczególnych narządów mowy (kinestezja), czyli wypracować zręczne i celowe ruchy języka i warg. Dlatego też każde ćwiczenie poprzedzone jest schematyczną wizualizacją realizacji głosek różnicujących, co ułatwi dzieciom zapamiętanie układu narządów mowy do danej głoski.

Mamy nadzieję, że aktywizujące ćwiczenia zachęcą dzieci do pracy nad poprawną mową, a wprowadzone w nich urozmaicenia i zabawy, w myśl zasady "uczymy, bawiąc", ułatwią im to zadanie.

Za opanowanie trudnej sztuki poprawnego mówienia autorka książki proponuje nagrodzić dziecko odpowiednim medalem (złotym, srebrnym lub brązowym, dlatego w książce na s. 50-52 i na płycie CD zamieszczono gotowe wzory Dyplomów) i wręczyć mu go po każdym ćwiczeniu bądź po kilku, np. za opanowanie zestawu ćwiczeń na różnicowanie szeregu sz-s lub po wykonaniu wszystkich zadań, na zakończenie terapii. Tę decyzję pozostawiamy rodzicom, nauczycielom i terapeutom. Krótki komentarz znajdujący się pod każdym medalem proszę potraktować jako ocenę opisową, która pozwoli eksponować i nagradzać poprawne wykonanie przez dziecko ćwiczeń, analizować z nim nieprawidłowo wykonane zadania, wspólnie z uczniem poszukiwać poprawnych form wypowiedzi oraz zachęcać go do samokontroli.

Do książki została dołączona płyta CD a na niej znajdują się wzory dyplomów oraz ćwiczeń w wersji PDF.



Dodaj swoją recenzję


ul. Leona Petrażyckiego 106, 30-399 Kraków