• -5%

WINDA - Ćwiczenia językowe w matematyce

Wydawnictwo
Arson open_in_new
Autor
Elżbieta Wianecka open_in_new
Data wydania
2014
Nr katalogowy
26823
95,01 zł
90,26 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Winda, to pomoc rozwijająca umiejętności językowe w zakresie operowania pojęciami dotyczącymi liczebnika.

Liczebnik, to odmienna część mowy, która wskazuje na liczbę, ilość, kolejność. Wykorzystując tę pomoc, dziecko będzie utrwalało liczebniki główne, porządkowe i zbiorowe. Słownictwo wprowadzone będzie poprzez demonstrację elementów i ich manipulację.

Pracując w oparciu o tę pomoc dziecko będzie miało możliwość określania relacji przestrzennych, operowania słownictwem na wyższym poziomie, rozpoznawania i nazywania kolorów, wskazywania i odczytywania cyfr, usprawniania motoryki ręki i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Pomoc przeznaczona jest do pracy logopedycznej, pedagogicznej, pracy w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III. Pojęcia, które zostaną wprowadzone i utrwalone można wykorzystać ucząc języka polskiego jako obcego.

SŁOWNICTWO

  • niżej, wyżej - piętro wyżej, piętro niżej
  • za wysoko, za nisko - o jedno piętro wyżej, o jedno piętro niżej
  • wyżej niż, niżej niż - do góry, na dół
  • nad, pod, między, przed, po
  • z prawej strony, z lewej strony

LICZEBNIKI

  • główne - jeden, dwa, trzy, cztery...
  • porządkowe - pierwsze, drugie, trzecie...
  • zbiorowe - dwoje, troje, czworo...

Zadania możemy tak konstruować, by operować pojęciami ludzie zamiast osoby. Tym samym będzie można wprowadzić i utrwalić liczebniki zbiorowe.

Dzieci mogą same rozmieszczać klocki z obrazkami, wywożąc je na odpowiednie piętra, muszą jednak stosować opis językowy.

Wszystkie prezentowane zadania są proponowanymi ćwiczeniami pracy. Ich modyfikacja jest dowolna i należy do twórczego myślenia terapeuty, rodzica.

Materiał: płyta PCV, plansza z ruchomymi elementami.