Trzymaj język za zębami. Kategoryzacje z ćwiczeniami artykulacji głosek zębowych

Wydawnictwo
Palatum open_in_new
Autor
Dominika Kamińska, Alicja Ślęzak-Stachulak open_in_new
Data wydania
2012
Format
320x230x50
Okładka
pudełko
Nr katalogowy
24325
77,99 zł
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

  • Bezpieczeństwo zakupów Bezpieczeństwo zakupów
  • Szybka dostawa Szybka dostawa
  • Bezpłatne zwroty Bezpłatne zwroty
"Obecnie coraz częściej spotykamy się z dziećmi, które maja problemy z prawidłową artykulacją głosek. I choć w najnowszej literaturze logopedycznej można zaobserwować dużą rozbieżność dotycząca liczby dzieci nieprawidłowo realizujacych dźwięki mowy, wszystkie przeprowadzone eksperymenty wskazują, że najczęściej dotyczy to głosek: s, z, c, dz oraz sz, ż, cz, dż. Potocznie kłopoty te nazywa się seplenieniem  (...)

(...) Pomoc logopedyczna "Trzymaj język za zębami. Kategoryzacje z ćwiczeniami artykulacji głosek zębowych" służy do utrwalania artykulacji szeregu zębowego. Jako terapeutki, pracując z dziećmi z zaburzeniami mowy, nie ograniczamy się wyłacznie do ćwiczeń artykulacyjnych. Zajęcia logopedyczne rozumiemy jako oddziaływanie na wszystkie sfery rozwoju psychicznego dziecka. Dlatego ćwiczeniautrwalania głosek zębowych połączyłyśmy z zadaniami stymulującymi rozwój operacji umysłowych. Umiejętność przeprowadzania kategoryzacji, czyli ćwiczeń dotyczących budowania i uzupełniania zbiorów tematycznych, wykluczanie elementów z szeregu oraz myslenie przez analogię są niezbędne do opanowania czytania i pisania. Ponieważ zdolności dokonywania klasyfikacji w oparciu o stwierdzone przez dziecko podobieństwa między bodźcami są podstawowym wymiarem inteligencji, ćwiczenia adresujemy  również do tych terapeutów, którzy pracują z dziećmi dyslektycznymi, niesłyszącymi oraz z dziećmi z innymi zaburzeniami komunikacji językowej. Zadania zawarte w publikacji można wykorzystać do stymulacji procesów myślowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Zaletą proponowanych ćwiczeń jest niewątpliwie fakt, że powtarzanie wyrazów z głoskami zębowymi odbywa się w trakcie innych zadań. W ten sposób dziecko może świadomie pracować nad samodzielnym korygowaniem swoich wypowiedzi także poza gabinetem logopedycznym"

 

Autorki

Pomoc stanowią:

  • Cztery zestawy kart z tabelami zatytułowanymi:
    1. Budowanie klas;
    2. Uzupełnianie zbiorów;
    3. Wykluczanie elementu ze zbioru;
    4. Myślenie przez analogię.
  • Dwa pudełka, w których umieszczono obrazki do pracy z tabelami.
  • Instrukcja.
  • Teczka zapinana na rzepy