• Obniżka
Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu - zeszyt 7, planowanie ruchu ręki. Arson - księgarnia edukacyjna.pl
  • Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu - zeszyt 7, planowanie ruchu ręki. Arson - księgarnia edukacyjna.pl

Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu - zeszyt 7, planowanie ruchu ręki

Wydawnictwo
Arson open_in_new
Autor
Agnieszka Bala open_in_new
Data wydania
2012
ISBN
9788361022275
Format
A4
Stron
120
Okładka
miękka
Nr katalogowy
23448
20,00 zł
19,00 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość
Dostępny natychmiast

Zeszyty ćwiczeń z serii "Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu" są przeznaczone dla dzieci:

  • zagrożonych dysleksją
  • ze skrzyżowaną lateralizacją
  • z trudnościami w nauce języka

Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek).

Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko, ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podanej kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.

Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.

Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. prawidłowego oceniania odległości między punktami, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz dominacji ręki. Ćwiczenia te przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów narządów artykulacyjnych.

Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wyznaczonych liniach, starając się w precyzyjny sposób połączyć kropki. Jego zadaniem jest ocenienie odległości między kropkami oraz linijkami (pionowymi, poziomymi) i kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.

Najpierw dziecko wykonuje proste wzory, następnie przechodzi do dłuższych i trudniejszych.

Zobacz także