• -5%

Wierszyki zróżnicowane na opozycje głosek: dentalizowanych dźwięcznych-bezdźwięcznych w-f-ch, k-g-t-d, r-l

Wydawnictwo
Oficyna Wydawnicza Impuls open_in_new
Autor
Monika Lubina open_in_new
Data wydania
2016
ISBN
9788380950801
Format
B5
Stron
60
Okładka
miękka
Nr katalogowy
28715
16,00 zł
15,20 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Na książkę składa się 100 wierszyków, które stanowią czwartą część cyklu pomagającego dzieciom utrwalić nowo poznane głoski i zróżnicować je z tymi, którymi początkowo je zastępowały.

Każdy przypomina sobie, jak znajome dzieci po nauczeniu się głoski [r] zastępowały nią głoskę [l], mówiąc na przykład "rarka". Podobnie niektóre dzieci po utrwaleniu głoski [sz] wypowiadają np. słowo "szok" zamiast "sok". Aby dziecko opanowało wymowę prawidłową, potrzebuje ćwiczeń właśnie w różnicowaniu głosek. Znakomita większość wierszyków zawartych w książeczce pozwala skupić się wyłącznie na 2 ćwiczonych - opozycyjnych głoskach, aby nauka nie sprawiała dziecku nadmiernych trudności.

Tak zwane łamańce językowe zamieszczone w niektórych książkach logopedycznych nadają się bardziej na rozrywkę dla dorosłych niż naukę dla dzieci. Stąd materiał słowny został opracowany jak najbardziej przystępnie dla dzieci. Analogicznie jak w poprzednich tomach, znajdziemy tu i bajki, i nawiązanie do znanych wierszy czy serialu, i grę słów, i sytuacje bliskie światu dziecka. Mam nadzieję, że zbiorek będzie cenną pomocą dla dzieci, ich rodziców, nauczycieli i logopedów.

Serdecznie dziękuję dr Joannie Trzaskalik, prof. Bronisławowi Rocławskiemu i dr Katarzynie Węsierskiej za zainspirowanie mnie światem głosek.

Uwagi logopedyczne:
W niektórych wierszach zostały zaznaczone pauzy dolne. Wskazują one, jak odczytywać głoskę poprzedzającą - dźwięcznie lub bezdźwięcznie, np. "z_kaszy" czytamy "skaszy", "z_synem" - "ssynem", "też_na" - "teżna". Głoski ciszące przed samogłoską "i" zapisuję pogrubioną czcionką: "s", "z", "c", "dz", np. kisić, zimny, traci, budzi, ponieważ literę "i" traktuję jako oznaczenie kolejnej głoski w wyrazie zgodnie z zasadami edukacji językowej.