• -5%
Ja i mój świat. Etap obrazka. Karty pracy - 1
  • Ja i mój świat. Etap obrazka. Karty pracy - 1

Ja i mój świat. Etap obrazka. Karty pracy

Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Wydawnictwo
Harmonia open_in_new
Autor
praca zbiorowa open_in_new
Data wydania
2014
ISBN
9788371347450
Format
A4+A5
Stron
118 kart+8 stron
Okładka
teczka
Nr katalogowy
26732
39,00 zł
37,05 zł Zniżka 5%
Brutto
Ilość

 

Darmowa dostawa od 120 zł na terenie RP

Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.

Karty pracy zostały przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku "Ja i mój świat". Różnorodne i ciekawie zilustrowane ćwiczenia przeplatane są zadaniami plastycznymi i elementami zabawy. Poziom trudności zadań wzrasta w kolejnych tematach. Część ćwiczeń tego samego typu planowo się powtarza, co pozwala uczniom na samodzielną pracę i stopniowe zdobywanie poszczególnych umiejętności.

Rozpoznając i wskazując poszczególne osoby, przedmioty i zjawiska, uczniowie uczą się nowych pojęć związanych z ich najbliższym otoczeniem. Nazywając obiekty prezentowane na zdjęciach i ilustracjach oraz odpowiadając na pytania zawarte w tekście, rozwijają umiejętności językowe. Rozpoznając własne i cudze stany emocjonalne, nabywają umiejętności społecznych. Dopasowując elementy, ćwiczą zdolności percepcyjne. Rozwiązując proste labirynty lub uzupełniając ciągi przedmiotów, uczą się myślenia przyczynowo-skutkowego. Wykonując różnorodne zadania grafomotoryczne i plastyczne, stopniowo kształtują zdolności manualne.

Zobacz także