• Nowość
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym. Oficyna Wydawnicza Impuls
  • Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym. Oficyna Wydawnicza Impuls

Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym

ZAPOWIEDŹ 25.04.2019

Wydawnictwo
Oficyna Wydawnicza Impuls open_in_new
Autor
Renata Wiącek open_in_new
Data wydania
2019
ISBN
9788380956643
Format
B5
Stron
94
Okładka
miękka
Nr katalogowy
31195
28,00 zł
Brutto
Ilość
Nie ma wystarczającej ilości produktów w magazynie

Program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć.

Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.

Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo:

  1. Techniki relaksacyjne
    - według Jakobsona
    - oparte na treningu autogennym Schultza
  2. Metodę Symboli Dźwiękowych
  3. Techniki parateatralne
    - technikę zamiany ról
    - teatr palcowy
    - teatrzyk kukiełkowy
    - teatrzyk wyboru
  4. Metodę malowania dziesięcioma palcami
  5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. Tymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, „zabawa w słabego i silnego” – relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.

W niniejszej pracy – napisanej w formie programu – autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym.

W części teoretycznej (rozdziały I–V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI–IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.

Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych – jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: „ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi” (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86).

Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, „tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu” (H. Nartowska, 1976). Polecamy!

Komentarze

Napisz swoją opinię

Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym

ZAPOWIEDŹ 25.04.2019

Napisz swoją opinię

Zobacz także

Zabawy i ćwiczenia na cały rok

Zabawy i ćwiczenia na cały rok

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi...
Cena podstawowa 36,00 zł -5% Cena 34,20 zł
  • Obniżka